ljug för mig, älskling.

Alla som inte hade klarade tentan hade blivit meddelade. Jag har inte fått något meddelande, alltså har jag klarat tentan. Asgött! Särskilt som det var en himla skittenta. Ordbajsade förmodligen så pass bra att lärarna tappade bort sig själva och tyckte att jag lät smart. Tji fick dom! Haha. Ska bli spännande att se vad det blev för betyg sen. Kan mycket väl tänka mig att jag ligger precis över godkänt, för det var inte en av mina bättre tentor känner jag.

Annars har jag ju börjat på nya praktikplatsen igår. Och det är väl bra. Är ju på vårdcentral hos en distriktsköterska.. Alla är jättesnälla och min handledare är jättebra! Men det är ju typ som hemtjänsten och hon har palliativ vård som "inriktning" eller vad man ska säga. Så, jag lär väl mig inte så mycket nytt kan jag känna. Lite tråkigt. Har fått ge insulin idag liksom, wooho! För det har jag ju inte haft delegering på på jobbet i tre år eller hur länge det nu är. Så, det är ju lite tråkigt att jag fick typ äldreomsorgen på båda mina praktikplatser.. lärde mig ju iofs rätt mycket nytt på förra i och med att det var en strokeavdelning. Men jag tycker faktiskt att man skulle kunna få tillgodoräkna sig om man har jobbat med det innan. Jag har liksom jobbat inom äldreomsorgen i fem år snart.. Träligt att man måste göra praktik på det då. Särskilt eftersom båda mina platser fick det.. Andra fick ju akuten och sånt skoj.. Men jag är inte bitter :p Aja, blir nog bra. Ska nog hänga upp på läkarmottagningen någon av dagarna! Blir nog kul :)

Har inte så mycket vettigt att säga faktiskt.. :P Ledig på torsdag! Ska bli skönt, ska hem till Camilla då och äta lite. :) Imorgon vet jag inte vad som händer? Alla mina anebytjejer ska gå och titta på Amanda och gängets konsert, men jag hade ju inte fått nåt schema för praktikten så jag kunde inte köpa nån biljett och nu är de slut! Tråkigt. Kan jag tycka.

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!