ge mig en vinterdrog.

Blöö. Det har inte varit min dag idag. Hann inte äta frukost, glömde matlåda, när jag skulle köpa frukost i skolan så funkade inte kortläsaren, orkade inte gå och ta ut pengar, köpte mat vid lunch, i korridoren till matsalen var det halt så jag halkade (såklart). Det enda positiva var väl att jag samlade så jävla snyggt så jag landade på båda knäna och fortfarande balanserade maten på ena handen och väskan på andra armen. På föreläsningen dricker jag för mycket kaffe, blir kissnödig men sitter mitt i smeten och vågar inte gå ut mitt i föreläsningen. Tänker att det inte är så långt kvar och att jag hinner innan jag måste till bussen. Hann jag ju inte. Såklart. Så jag får hålla mig hela vägen hem. På bussen var en tjock gubbe som luktade svett och smaskade när han åt tvungen att sätta sig bredvid mig så att jag får, förutom att stå ut med honom så tätt inpå, ha min väska med fyra tunga böcker i i knät = extra tryck på blåsan. Kommer hem. Städar och plockar lite. Ska byta glödlampa i min lampa som står ovanpå lampan (som inte fungerar) på badrumsskåpet. Tro fan att lampan ovanpå skåpet ramlar ner rakt på min näsa och tar med sig allt som står ovanpå (givetvis.). Resulterade i näsblod och en del glasbitar från en skål jag hade där ovanpå. Men jag är inte bitter! Oh Nej. Jävla dag. Det roliga är att jag säkert glömt nämna något. Ja, jag hade ju inga åhörarkopior till föreläsningen heller då. Men om jag mot förmodan hunnit skriva ut dem kan jag sätta femhundra spänn på att skrivaren inte hade fungerat. Men som sagt, jag är inte bitter!

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!