ljug för mig, älskling.

Åh. Jag blir tokig på Aneby kommun. Har ju inte fått min lön denna månaden. Och nu då när jag äntligen har fått tag på lönekontoret så skulle min chef ha ringt mig angående augustilönen för de hade fått upp två olika lappar av honom den månaden. Har han ringt? Neeej. Var det strul på augustilönen också? Eh, ja. Skulle ju fått för lite lön den månaden egentligen. Så nu i alla fall hade lönekontoret hållt på den lönen den här månaden i fall om att jag skulle fått för mycket lön i augusti. Det är ju hemskt kul att man får reda på sådana saker! Jag klarar mig inte den här månaden om jag inte får min lön, så det känns ju spännande det här. Jag har ju liksom räknat med att få lönen också. Åh, jag blir så arg.

Sista gången jag kollade på klockan i natt, eller i morse kanske man ska säga, så var on 05.09. Va inte jättepigg när alarmet gick igång en timme senare. Tänkte åka in till skolan med niobussen istället, men var inte mycket piggare vid kvart i åtta. Så har världens mest svullna ögonlock idag med, bara för att jag var lipig igår. Så jag gick och la mig igen. Sen drog mina grannar eller vilka det nu var igång att prata med varandra med väldigt stora bokstäver precis utan mitt köksfönster så jag gav upp det där med att försöka sova.

Känns ju som om det kommer bli en bra dag det här. Lönekontoret skulle i alla fall ringa min chef som är chef istället för min riktigt chef nu, för han är sjukskriven. Så skulle de ringa mig igen sen. Tar väl det hela dagen också. Gud vad positiv jag är nu. Men jag har verkigen otur med precis allting just nu känns det som. Det är liksom ingenting som går smidigt. Oh, nej.


Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!