en elegi för alla vägar som vi inte vandrat än.

Jag hatar när man är jättetrött när man släcker mer allt och bestämmer sig för att sova och sen blir klarvaken när man släckt. Vad är det för skit? Mer regel än undantag att det blir så tycker jag. Åh. Jag började plugga vid 9 i morse i alla fall och slutade vid 21 ikväll utan sådär överdrivet långa pauser. Hur kul känns det då när man ändå bara fått ihop 7 sidors sammanfattning? Dessutom har vi dugga imorgon och jag har missat njurföreläsning, ortopediföreläsningen och halva mag/tarmföreläsning. Jag har inte heller läst om det själv än. Inte för att jag inte har pluggat. Det har jag. Men inte på det, än. Jag försöker intala mig själv att det inte spelar någon roll om man inte får några höjdarpoäng på duggan, för det gör det inte! Det enda den kan vara bra för är om man får bra på den och om man efter tentan ligger och väger mellan två betyg, då kan den väga uppåt. Får man dåligt på den så är det skitsamma, då räknas den inte. Ändå ligger jag här och har dåligt samvete för att jag har missat de där två dagarna så jag missade de där föreläsningarna (ena gången på grund av migrän och andra för att jag hade feber och var sjuk.) Helt okej skäl egentligen. Men jag kunde ju faktiskt sett till att läsa själv. Egentligen. Skärp mig nu. Det är 9 dagar till tentan. Jag hinner nog. Hoppas jag. Jag hatar att jag blir sån här! Jag tycker inte det är något konstigt/dåligt/fel/misslyckat med omtenta, men jag vet inte om JAG skulle palla det. Jag skulle stressa upp mig alldeles för mycket och känna mig alldeles misslyckad. Men det är ju hur jag funkar. Jag önskar att jag inte gjorde det ibland. Men nej. Jag vill inte ha omtenta. Särskilt inte på en sånhär tung kurs och särskilt inte när vi har två tunga kurser till som väntar innan sommaren. I morgon ska jag plugga massa när jag kommer hem från skolan. Har jag klarat alla femtioelva tentor hittills så ska jag klara de som är kvar innan sommaren också. Jaadå. Det tror vi på. Ehe.

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!