and maybe someday we will talk and not just speak.

Ovanligt att jag blir klarvaken så fort jag har släckt ner allt och ska sova. Verkligen. Eller inte. Kan tilläggas att jag sov två timmar SAMMANLAGT i natt med ungefär. Inte i sträck alltså. Nej, nej. Vad ska det vara bra för? Herregud. Skjut mig bara. Ska i alla fall åka in till Jönköping imorgon och plugga ihop med några klassisar. Slå våra kloka huvuden ihop så att säga. Eller jag tänkte slå mitt mindre kloka huvud ihop med deras kloka, snarare. Inte bestämt mig för om jag ska åka in 7.25 eller 9 än. Beror lite på min sömn. Men jag skulle behöva åka den tidigare bussen. Fick ett par öronproppar av min mor idag, så jag hoppas att kattjäveln inte ska väcka mig då. JA, jag får kalla henne det för hon marchar så hon bara skriker. Främst på natten. Himla pucko. Försöker få till det med köksstolar och dylikt. Så jag (och Nils) kallar henne kattjävel tills hon har vett nog att sluta. Och nej, hon springer sin väg när jag ska ge henne p-piller så jag inte får tag i henne och nej, hon går inte på den lätta att jag gömmer det i mat. Synd att inte mina öronproppar stänger ute allt ljud hör jag nu. Fan. Överväger att prata lite fint med farmor och höra om hon inte hemskt gärna vill ha en katt till. Nu har det låtit som om jag inte tycker om Tufflan. Det gör jag. Hemskt mycket. Men inte när hon trilskas såhär med mig. Nu ska jag se om jag kan stänga av min hjärna och sova. När jag inte kan sova försöker jag rabbla en hel låttext i huvudet. Det funkar ibland och då somnar man nånstans i slutet eller så. Ibland försöker jag tänka vad jag har gjort i detalj under dagen från det jag gick upp tills jag gick och la mig. Funkar med ibland. Men det är lättare att stänga av allt med en låttext. Tips om ni har svårt att sova någon gång bara såhär mitt i matta.

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!