and it hurts with every heartbeat.




Ett år på högskolan är gjort. Sjukt fort har det gått. Klarat mig utan omtentor med, känns bra! Eller ja, sista tentan vet jag inte än. Men jag hoppas på att jag satte den. Är i alla fall sjukt skoltrött nu, så det ska bli skönt att jobba lite. Indeed. Fast man är inte van vid att inte ha nåt plugg hängade över sig, så man blir nästan lite rastlös.

Tror jag börjar bli lite sjuk. Min hals gör hemskt ont. Så pass.

I natt åker Linnéa till Grekland. Det är synd att jag inte har pengar och jobbar tre dagar denna veckan. Annars hade jag lätt följt med. Lite spontant sådär. Skulle varit skönt att komma härifrån lite. Tror egentligen att det är det jag behöver. Eller så. Få stänga av allt som snurrar i huvudet och förhoppningsvis inte tänka alls. Kommer sakna den lilla snärta så pass. Tur att hon bara är borta en vecka. :)


Jag vet inte. Jag vet bara att jag skulle vilja spola tillbaka tiden liten. Börja om. Eller något. Det här suger. Vet inte vad jag ska tro eller någonting. Det är konstigt hur man kan må så sjukt bra av en person och samtidigt lika dåligt som man mår bra. På grund av en enda person. Saknar. Det vet jag i alla fall.


Tid har förlöpt, dagar har gått.
Månen har vandrat sin väg genom vitt och svart och grått.
Jag har saknat ditt skratt, jag har saknat ditt hår.
Jag har saknat att ringa ibland och berätta om hur det går.
Det har tidvis gått bra, tidvis har skakandet lagt sig. 
Ibland jag vaknat på morgonen och gjort det jag ska.
Men jag har saknat din hand, jag har saknat din röst.
Ensamma dar har jag saknat ditt huvud mot mitt bröst.

Somliga dar tar jag in vad jag hör.
Det går kvällar ibland när jag inte ens undrar vad gör.
Det är ibland som förut, ibland har jag känt att jag duger.

 


Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!